Konference byla zaměřena na problematiku léčivých přípravků, jejich reklamy, problematiky market accessu a postavení pacienta v systému zdravotnictví.
V prvním bloku otevřel konferenci a diskusi Martin Schimmer na téma novinek v oblasti REGULACE REKLAMY LÉČIV. Mezi účastníky panelu panovala shoda na tom, že dnešní úprava regulace reklamy je zastaralá a zbytečně omezuje přístup pacientů k potřebným informacím. Až do změny evropské legislativy jsou však možnosti českého zákonodárce omezené.
Druhý diskusní blok moderoval Martin Dymáček, který se zaměřil na problematiku STANOVENÍ CEN A ÚHRAD LÉČIVÝCH PRÍPRAVKŮ.
V diskusi jasně zaznělo, že náklady na léky na předpis se v čase snižují, zatímco náklady na přípravky spotřebované v nemocnicích poměrně významně rostou, nicméně pořád se bavíme o cca 15-20 procentech nákladů systému českého zdravotnictví. Dnešní systém již u léků na předpis zřejmě vyčerpal svůj hlavní úsporový potenciál. Naopak příchod moderních nákladných terapií je pro systém výzvou, kterou bude třeba řešit systémovějšími změnami.
V posledním bloku uvedl Jan Zahálka téma POSTAVENÍ PACIENTŮ V SYSTÉMU ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ. Účast pacientů je velmi přínosná v úhradových řízeních pro přípravky pro vzácná onemocnění, u ostatních procesů však panelisté efektivitu v účasti pacientů příliš nevidí. Opět se potvrzuje, že základním problém je nedostatečná edukace a informovanost pacientů.